söndag 2 mars 2014

Så kan man också fördriva en söndag

 Ord står mot ord, men på något vis blev det fel i mätningen av vår tomt. Så när kommunen var här av en annan anledning, påpekade de att vi hade missat mer än en meter av vår tomt! Så det vara bara att sätta igång att gräva och flytta på ca 100 plantor bokhäck...
 Roligare kan man ha...
Men så mycket bredare vi får det mot baksidan av huset! Känns bra. Och så har jag kommit fram till att efter buxbomen och innan ligusterhäcken som är planterad vid gaveln, kommer jag att sätta en eller två doftschersminer som både är vackra, luktar gott och växer stort och snabbt, vilket behövs för att få lite vindskydd runt hörnan.

3 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Vilket hästjobb! Ni har fått rejält med frisk luft och motion förstår jag!! Här hemma har det också trädgårdsfixats en del. Vi eldade i lördags, så mysigt och uppskattat av båda barnen. Många nedfallna trädgrenar finns det att plocka upp efter denna milda men vindrika vinter!
    Må så gott!
    Kram Anna
    Ps. doftschersminer- vilket bra val!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Ja absolut! Och man får ju välja att se det just så. Livet blir lite trevligare då. Visst är det underbart med allt vårbestyr! Jag kommer att vara bortrest hela veckan och ser redan nu fram emot att få se vad som hänt i trädgården när jag kommer hem. Misstänker att det kommer att klia i fingrarna. Vilka underbara bilder du hade från sportlovet!!!!
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera