söndag 9 februari 2014

Stort och smått!


Livet rusar på i turbofart just nu! Och bara roliga saker! Jag har sagt upp mig från ett jobb som jag älskar men som var på en enormt destruktiv arbetsplats. Känns så oerhört skönt! Vad som händer sen kommer jag att skriva mer om snart. Spännande planer finns!!!!
Sen är vårt hus med i ett tidningsreportage, Vårt nya hus, om nybyggnation. Också kul!

Blogginläggen blir lite lidande just nu. Är så enormt mycket att fixa. Men tittar in med små inlägg när jag hinner och känner för det.

6 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Så kul med reportage om ert hus! Jag glömde helt bort att nämna i en tidigare kommentar att ert hus ser jätte fint ut! (fastnade så för inlägget om fåren på er familjegård att jag glömde nämna ert fina hus!!)
    Spännande med nya jobbplaner! En destruktiv arbetsplats kan sällan kompenseras av roliga arbetsuppgifter. Klokt att hitta på ngt nytt!
    Här har em tillbringats på stranden med mina pojkar. Vilken dag! Sol och nästan vindstilla hos oss.
    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna! Vi trivs väldigt bra, även om det är mycket kvar vi vill göra, men det får komma i sinom tid.
      Visst var det underbart väder idag! Jag hann med en tur vid havet med hundarna vid lunchen. Solen värmde ju faktiskt! Underbart!
      Ha det bra!
      Kram Åsa

      Radera
  2. Wow, huset med i tidning, det är grejer det ! Låter som du går spännande framtid till mötes, lycka till med det !
    Här gjuter vi snart platta :)) Sen blir det välbehövlig vila en månad innan byggarna kan börja. Vi har tyvärr fått gå ifrån planerna kalkstensgolv. Två plattor varav en med källare under som ska mötas och stengolv ovanpå skarven...inte bra. Så vi håller oss till vitpigmenterat furu som vi har i gamla delen idag. Mer enhetligt iofs.... Får drömma om kalksten i ngt annat projekt ;) Har varit på Sande´ns. Det som är mest likt vårt befintliga golv verkar vara det ni lagt, dvs furu vitlut och olja...? Känns dock inte tillräckligt vit på provbiten, måste passa det befintliga golvet. Beh m vitsåpa kan ju hjälpa till, men jag är lite tveksam. Ngn större utställning med det golvet har de inte så jag tänkte nappa på ditt erbjudande och undrar om jag möjligtvis, när du har tid skulle kunna få titta på erat ?? Så mkt lättare se nyansen på större yta.... Du når mig på 0708-818081.
    Ha det så gott,
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Hej Annica!
    Ibland är det svårt att få ihop byggkonstruktion med den bild man har om hur man vill ha det. Sen är ju trägolv i min mening alltid fint! Du är mer än välkommen, ringer dig!
    kram

    SvaraRadera
  4. Aha, låter spännande! Ska köpa tidningen under dagen.
    Lycka till med kommande projektet och ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du hittat till min blogg - och därigenom gav mig en chans att hitta till din! Ser ut som att jag kommer att titta in där mer. Kossor med hjärtan på baken ser man inte varje dag!
      Trevlig helg!
      Åsa

      Radera