måndag 17 februari 2014

Havet!

 
Jag älskar känslan av det öppna, vidsträckta, vackra och egensinniga havet! Det har fascinerat mig ända sedan jag var liten. Att nu ha förmånen att få bo precis vid havet är helt fantastiskt. I princip varje hundpromenad går jag längs kusten och njuter av den ständigt föränderliga utsikten. Bilden är från söndagens promenad. Solen försökte bryta sig fram genom molnen och gav en liten föraning om hur skönt det skulle kunnat vara om det bara inte blåste så hårt.

2 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Det är något alldeles förtrollande med hav och dess skiftningar vid olika väder och vind samt årstider. En stark känsla av frihet. Vi har en 10 min med bil till havet och varvar det med skogsturer. Annars blir det turer bland fälten här hemma.
    Jätte fint foto också!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka! Det är något visst med havet. Det mäktiga, vackra, farliga och oändliga. Och vi skåningar har dessutom aldrig speciellt långt till havet. Det är i det lilla som livet blir så stort. Som en promenad längs strandkanten. Tack för att du delar med dig av det vackra som omger dig Åsa.

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera